NY SIGNERING!

Postet av Rana Fotballklubb den 24. Jan 2019

NY SIGNERING!!

Rana FK har nettopp sikret seg en kjernekar av en keeper. Han heter Jevsenijs Sazondvs men har kallenavn Jev. Jev har mye erfaring med proffotball, han har trent med blant annet West Bromwich Albion FC og Napoli FC pluss en del andre proffklubber. Han har også vært en god stund i norsk fotball. Han startet sin norske karrière i klubben Moss. I mens han var i Moss ble han linket og nesten klar for Salzburg. Men treneren ville ikke gi slipp. Etter en sesong i Moss dro Jev til Sortland. Det var her hovedtrener Tore Arne så han for første gang. Jev spilte i Sortland i to og et halvt år før han var fri for kontrakt og trengte et nytt sted å spille. Han dro til klubben Melbu hvor han spilte i et år. Før vi hentet han til Rana FK.
Hvorfor Rana FK??
Jev sier at han liker prosjekter og han liker hva vi holder på med her i Rana-fotballen. Han sier også at han ble tipset av sin beste venn som har spilt i Stål i noen år. Jev har noen mål her i Rana som både spiller og keepertrener. Jev har mye erfaring og vet hva som er viktig å trene på for unge keepere som ønsker å bli best mulig. Jev sier han ser fram til å gi sin erfaring videre til både klubben og rana fotballen generelt.

Hilsen journalist Andreas Hellesvik.