Informasjon om toppfotballsatsing for jenter og damer

Postet av Rana Fotballklubb den 19. Feb 2024

Bossmo & Ytteren IL og Rana Fotballklubb har i fellesskap i et utvalg utnevnt av styrene jobbet frem en modell for organisering av bærekraftig jente- og damefotballsatsing, som bydelsklubbene Åga, Selfors og Gruben, og næringsliv stiller seg bak.

Mål med satsingen på jente- og damefotball

1. Toppfotball med a-lag i allnorsk 2. div., rekruttlag i regional 3. div., juniorlag på topp i Nordland

2. Økt rekruttering, mindre frafall og flere jenter barne- og ungdomsfotballen i alle klubber i Rana

Organisering

På bakgrunn av organisasjon, økonomi og sportslige rammevilkår anbefales følgende: «Satsingen på toppfotball for jenter og damer (a-, rekrutt- og juniorlag) fortsetter i B&Y sesongen 2024 og inkluderes i Rana FK fra 2025»

Styrene i B&Y og Rana FK har enstemmig støttet utvalgets forslag og legger frem saken til endelig behandling på klubbenes årsmøter 20. mars 2024.

Styrene i B&Y og Rana FK har også bedt representanter fra klubbene om å jobbe frem langsiktige sportslige, organisatoriske og økonomiske fundament og planer i forkant av årsmøtene.

Når det gjelder Barne- og ungdomsfotball anbefaler utvalget at flest mulig jenter skal spille i alle bydelsklubber fra 1. klasse, og fra ungdomsskolealder (J13) samles jentene i to klubber. Denne saken skal jobbes videre med sammen med de andre bydelsklubbene og skal ikke behandles på årsmøtene i B&Y og Rana FK.

For å sikre god informasjon og forankring inviterer B&Y og Rana FK til felles informasjonsmøte, for presentasjon av planer for sport, organisasjon og økonomi. Utvalget vil presentere planene, og det vil bli tid til spørsmål, innspill og god dialog.

Tid: Mandag 4. mars kl 17.30 – 19.00 Sted: B&Y klubblokale i Ytteren Flerbrukshall (2. etg. til høyre for hovedinngangen)

Mvh.

Peter Eide Walseth, Leder i Bossmo & Ytteren Fotball

Bjørn Audun Risøy, Styreleder i Rana Fotballklubb

Årsmøte 2024 Rana Fotballklubb

Postet av Rana Fotballklubb den 5. Feb 2024

Innkalling til årsmøte i Rana Fotballklubb 2024

Styret innkaller herved til årsmøte i Rana Fotballklubb.

Årsmøtet avholdes 20.mars 2024 kl 18:00 på Klubbhuset, Ranenget 17C.

Saker som et medlem ønsker behandlet på årsmøtet, må sendes styret senest 6.mars til jimmy@ranafk.no

Det ønskes at vedlagte mal brukes, se vedlegg.

Fullstendig sakliste med alle saksdokumenter vil bli gjort tilgjengelig for medlemmene senest én uke før årsmøtet på e-post og hjemmeside www.ranafk.no

For å ha stemmerett og kunne velges til verv må man ha vært medlem av Rana Fotballklubb i minst én måned, fylle minst 15 år i det kalenderåret årsmøtet avholdes, og ha gjort opp sine økonomiske forpliktelser til Rana Fotballklubb. Alle medlemmer har uansett møterett, talerett og forslagsrett.

For mer informasjon om årsmøte samt regler om stemmerett, valgbarhet, forslagsrett mv., se Rana Fotballklubbs lov. Ved spørsmål som gjelder årsmøtet, kan Rana Fotballklubb kontaktes på medlem@ranafk.no eller 905 82 578

Velkommen til årsmøte!

Avdelingsoppsett 2024

Postet av Rana Fotballklubb den 9. Des 2023

Rana Fotballklubb skal spille i Norsk Tipping-Ligaen avd. 4 i 2024. Tre turer til Østlandet, kjente lag fra Trøndelag og et nytt bekjentskap fra Møre, i tillegg til Helgelandsderby mot Mosjøen er det bare å glede seg til.

Avdeling 4

Byåsen

Lillestrøm 2

Melhus

Mosjøen

Nardo

Orkla

Rana

Rosenborg 2

Stabæk 2

Strømsgodset 2

Surnadal

Tiller

Trygg/Lade

Verdal

REDE-Cup 2023

Postet av Rana Fotballklubb den 3. Okt 2023

Oppdatert:

Reglement 6-12 år

Reglement 13-19 år

Da er det endelig klart for REDE CUP 2023. Turneringen arrangeres i Stålhallen 10 – 12. november.

Turneringen er for spillere mellom 6 og 19 år og vil fra 13 årsklassen ha konkurranseklasse.

Klassene vil spille slik fordelt på de ulike dagene:

Fredag: G/J 13-19 år.

Lørdag: G/J 13-19 år. G/J 10 /11 år

Søndag: G/J 6-9 år. G/J 12 år.

Påmelding

Det vil være mulig å overnatte på Lyngheim barneskole. Pris pr overnatting er 250pr spiller. Det vil

ikke være bespisning fra arrangøren på skolen.

Det vil også være mulig å overnatte på hotell. Scandic Meyergården tilbyr følgende priser:

895,- per natt Enkeltrom

995,- per natt Dobbeltrom

1195,- per natt Trippelrom

1395,- per natt Firemannsrom

Tillegg:

200,- per natt, oppgradering til Superior

400,- per natt, oppgradering til Superior Family.

Ved bestilling av rom oppgi «REDE CUP»